Berkongsi Cerita: Omega Guard Untuk Ibu Hamil

Friday, November 14, 2014

Omega Guard Untuk Ibu Hamil

Mungkin ramai yang tertanya-tanya omega guard ni sesuai ke untuk ibu hamil? Ramai yang tahu kan omega guard kaya dengan DHA yang baik untuk perkembangan otak bayi, sebab tu ramai ibu hamil nak cuba omega guard.



Bagi menjawab kegusaran ibu-ibu, omega guard memang sesuai untuk ibu hamil. Ibu hamil disarankan mengambil sebiji omega guard sehari mulai trimester kedua dan berhenti dalam masa 2 minggu sebelum tarikh bayi bakal dilahirkan.

Manfaat Omega Guard Untuk Ibu Hamil

# Membantu tumbesaran dan perkembangan otak janin
# Membantu perkembangan memori janin
# EPA dan DHA dalam Omega Guard adalah antara nutrien keperluan utama untuk otak, retina dan sistem saraf janin
# Membantu mengawal kadar kolesterol ibu
# Mengawal berat badan ibu secara semulajadi
# Meningkatkan sistem imun ibu
# Mengurangkan risiko alergi pada bayi selepas kelahiran nanti
# Mengurangkan risiko murung selepas bersalin


Info: Perpindahan DHA daripada darah ibu kedalam uri adalah paling laju berbanding asid lemak lain.

Tapi kenapa ibu hamil mesti pilih omega guard ye? Tak boleh ke jenama lain? Saya pun dulu-dulu ambil suplemen minyak ikan jenama lain, tapi lepas tahu kelebihan omega guard berbanding jenama lain terus ambil omega guard je sekarang. Hehe


Selain untuk ibu, boleh juga beri pada anak yang dah setahun ke atas tau. Baik untuk sistem imunisasi, minda cerdas, otak bijak, meningkat daya fokus, mengurangkan asma, alergy dan lain-lain lagi.

Saya juga tak ketinggalan beri omega guard pada Muhammad Rayyan Aziz, anak saya yang berumur 3 tahun tu. Suka dia, syedappp katenye. Hehe


Kalau ada yang nak cuba boleh contact saya k. Nak lebih info pun boleh, hubungi saya, nanti saya explain ye.

Fb: Syakirah Kapli
Whatsapp : 013-3353751

No comments:

Post a Comment

 
Copyright © Owner's Blog | All Rights Reserved | Design By Adam Faiz Back to Top|Dashboard