Berkongsi Cerita: Kisah Keajaiban Solat Dhuha 12 Rakaat

Sunday, July 30, 2017

Kisah Keajaiban Solat Dhuha 12 Rakaat

Assalamualaikum sahabat. Hari ni nak share pengalaman seorang pembaca Formula Tarik Rezeki (FTR) ni. Baru-baru ni dia bagitau nak buat solat dhuha 12 rakaat. Biasanya buat 2 jer.

Berselang 2 hari sis ni whatsapp saya lagi. Jom ikuti cerita beliau...

+ + + + +

Saya baru 2 kali buat dhuha 12 rakaat...

Tapi hari ni rezeki makanan melimpah ruah kirah...baru rini nak start diet..😂😂...nampaknya terkubur lagi...

Bersyukur sangat2...

Baru terlintas kat hati nak makan ketupat tapi xdela macam kempunan sangat...tiba tiba petang tadi mak mertua datang hantar ketupat...bukan tu aje Allah kirimkan sekali pisang dan serawa durian...memang tak masak apa apa dah petang tadi...

Malam ni janji dengan asben nak pergi pasar malam cari lauk basah..sekali asben balik keje kat pukul 9 pm dah...

Dia tak yakin nak pergi takut dah tak ada...saya kata tak apa kita pergi dulu...ada tak ada lain crite.

Sampai kat p.malam semua orang dok mengemas tapi peliknya yang jual lauk basah still lagi dok meniaga macam tak nak balik...😅😅

Masa sampai kat tempat jual ayam, ada 3 ekor ag ayam yang ada..tiba tiba tauke ayam tu suruh amik semua & nak bagi harga RM 25...

Saya dengan asben main mata plak...😆😆...yela macam tak caya...btol ke...

Saiz ayam sedang sedang je...kalau sekor tu mungkin dalam RM13 or RM14...

So kami dengan besar hati iyekan aje...tiba tiba plak tauke sotong yang sebelah gerai ayam tu nak bagi 4 pinggan sotong dengan harga RM 10...tapi kami tak amik sebab saiz sotong...saya memang kurang rajin kalau nak cuci sotong yang saiz kecik...😅😅..asben memang cukup faham...😂😂..so kami tolak...

Beli ikan sekilo tapi nampak banyak dari biasa..sampai tanya diri mata aku ker yang rabun...☺☺...

Semua gerai gerai yang saya niat nak singgah tu seolah olah menunggu kedatangan saya.. Lepas tu layanan diaorang 5 bintang...mesra dan senyum jaa...sejuk je hati...

Buat pertama kali datang p.malam ni saya rasa seolah olah kehadiran saya di tunggu dan diraikan ..

Akak yang jual ikan bilis sebelum ni tak senyum pun boleh senyum mesra dengan saya malam ni...

Sebenarnya masa nak datang p.malam ni saya risau pasal duit.. takut tak cukup sebab asben ada RM 60 ja...tak dan nak cucuk duit...

Tapi alhamdulillah dengan hnya RM 60 kami boleh beli ayam 3 ekor, ikan sekilo, ikan bilis, sayur sayur, air, pasembor....

Kalau tak biasa cecah RM 100 untuk lauk lauk ni....

Biasanya kalau kami datang kat koi 9 pm bahagian lauk lauk basah memang dah kemas dah..ni koi 9 lebih dok meniaga lagi...pelik bebenor...

Lepas tu tak pernah pulak dapat harga murah dengan kuantiti barang macam ni...walaupun datang lambat...walaupun diaorang nak habiskan barang dagangan..

Alhamdulillah....harini rezeki memang melimpah ruah...tak putus putus...

Dhuha 12 rakaat memang power &  "menakutkan"....in shaa Allah saya akan terus istiqamah buat dhuha 12 rakat secara konsisten....amin...

Kirah sebenarnya banyak sangat Allah mudahkan dan bagi kat saya sejak saya amalkan apa yang ada dalam FTR.. "Amalan Jutawan" alhamdulillah saya dah boleh buat secara konsisten...ketagih kalau tak buat..hihi...macam tak lengkap...

Dapatkan FTR di >> sini <<

Anak yang sulong tiba tiba semua benda nak buat sendiri..bila tolong dia nangis cakap nak buat sendiri..kalau tak dia paling manje dan nak saya yang buatkan semua

Paling ketara anak terlampau behave sejak konsisten sedekahkan Al-Fatihah...buat perangai pun camtu camtu ja...saya pun dah tak marah marah kat anak macam dulu...anak buat apa apa pun saya still boleh cakap elok dan cool down...

Kalau suruh anak buat apa apa mesti anak anak cakap "baik mama" " ok mama"...terus buat...anak yang umur 2 tahun pun masyaallah dah macam umur 6 tahun...behavenya sampai saya hanya boleh nangis dan bersyukur, berterima kasih kat Allah...

Sebab Allah mudahkan segala kerja dunia saya...

+ + + + +

Subhanallah.. Saya share screenshot kat bawah ni.



Saya juga ada share kisah ni di facebook. Subhanallah ada di kalangan sahabat yang termotivasi dan turut lakukan solat dhuha 12 rakaat sebagai usaha mendekatkan diri dengan Allah.

Ini antara respon yang saya terima...



Subhanallah. Allah Maha Baik terhadap hambaNya. Siapa yang ikhlas berusaha mendekatkan diri padaNya, Allah pasti tidak mengecewakannya.

Moga kisah-kisah ini memberi motivasi untuk kita istiqamah lakukan solat dhuha. Bukan kerana inginkan keajaiban rezeki semata, namun paling utama sebagai rasa syukur atas nikmatNya yang tidak terhitung.

Barang siapa yang bersyukur, Allah pasti tambah nikmat!

Syakirah Kapli
Skuad Elit FTR
019-491 7769 (Whatsapp only)


Nak Dapatkan Nota & Tip Rezeki PERCUMA?
Isikan Nama & Emel Di Bawah!

Name:
Email:

No comments:

Post a Comment

 
Copyright © Owner's Blog | All Rights Reserved | Design By Adam Faiz Back to Top|Dashboard