Berkongsi Cerita: Ikan Baik Untuk Jantung Sihat

Wednesday, November 5, 2014

Ikan Baik Untuk Jantung Sihat

Siapa sayang jantung dia? Mesti la semua orang nak jantung sihat kan. Memang tahu sebelum ni ikan baik untuk jantung, tapi still tak suka makan ikan. Seolah-olah masih mempertikan kerelevenannya. Wah ayat..maju sangat..

Saya ni memang jarang la pegi pasar beli ikan, sebab kadang-kadang penjual ikan datang kerumah. Lagi satu memang kalau masak ikan jarang la habis makan. Sebab lebih suka makan ayam dari ikan. Huhu..

Disebabkan bulan ni promosi Omega Guard, iaitu sejenis minyak ikan yang paling tulen, saya pun mula kaji minyak ikan dengan lebih mendalam. Tau tak ikan tu penting?!! (Memarahi diri sendiri). Ikan kan kaya dengan omega-3 yang penting untuk kesihatan keseluruhan badan terutamanya jantung.

Tau tak kajian menunjukkan orang Jepun jarang kena penyakit jantung sebab mereka banyak makan ikan? Tau tak penyakit jantung adalah punca kematian utama di Malaysia? Beza kan orang suka makan ikan dan makan ayam/daging/ sup tulang / gear box dan pelbagaiiiii lagi makanan mewah kat Malaysia ni?

Kadar penyakit jantung di jepun rendah
Atas dasar kesedaran inilah, maka saya pun gigih pergi pasar beli ikan banyak-banyak. Hehe.. Banyak je ikan sedap-sedap ha kalau betul cara masaknya. Kan..kan... (Sedapkan hati)

Saya pilih ikan siakap. Murah pulak, beli la 5 ekor, sebab kecik2 je ikannya. Saya memang tak suka ikan besar-besar. Pastu jalan-jalan lagi.

Setalam seploh ghinggit..

Setalam seploh ghinggit..

Setalam seploh ghinggit...

Mak aih...ikan apa setalam sepuluh ringgit tu. Hehe.. Masa pegi tu dah dekat tengahari, pasar pun nak tutup dah. Jadi pak cik jual ikan pun nak habiskan la stok ikan.

Saya terus beli... Ada sepinggan ikan sardin, sepinggan penuh udang dan ikan apa ntah satu lagi. Katanya ikan bilis, tapi besor.. Haa hamik kau.. Banyaknya ikan.. Makan seminggu pun tak habis ni.

Saya sayang jantung saya...

Anda bagaimana?

Saya makan omega guard sebagai makanan tambahan untuk kesihatan jantung. Sebab Omega Guard tak boleh dihasilkan sendiri oleh badan, kena la amik dari pemakanan.

Kalau anda nekad nak jaga kesihatan jantung anda, saya sarankan anda tukar gaya pemakanan, banyakkan  akan ikan.. Atau boleh amalkan omega guard dari sekarang.

Bulan ni ada promosi omega guard.. Haa.. Kalau nak tau infonya boleh hubungi saya.. 013-3353751 atau pm FB Syakirah Kapli.


No comments:

Post a Comment

 
Copyright © Owner's Blog | All Rights Reserved | Design By Adam Faiz Back to Top|Dashboard