Berkongsi Cerita: Cara Mengurangkan Senggugut. Wanita Wajib Baca!!

Monday, November 17, 2014

Cara Mengurangkan Senggugut. Wanita Wajib Baca!!

Ada tak pembaca kat sini pernah mengalami senggugut? Mesti sakit kan? Saya takda la pengalaman senggugut yang teruk, sikit-sikit ada la. Tapi saya pernah tengok rakan-rakan yang mengalami senggugut yang serius. Ada kawan yang sakit senggugut sampai tahap sterika perut sendiri!

Seriusss...???

Hehe.. Camni, dia panaskan sterika, pastu lapik kain kat perut dan gosok-gosok sterika tu. Sterika perut la kan? Ada juga yang tahap langsung tak boleh bangun dari katil. Saya la tolong masak air dan bagi kawan tu minum supaya senggugut berkurangan.

Senggugut ni ape?

Senggugut ni adalah kesakitan akibat kekejangan pada bahagian bawah perut dan kadangkala bahagian belakang. Secara purata 8/10 orang wanita akan mengalami senggugut setiap bulan, bezanya hanya teruk atau tidak je.


Kalau yang teruk tahap guling-guling. Tak boleh tidur, ada yang sampai kena ambil MC la senang cerita. Memang kesian sangat saya tengok rakan-rakan yang senggugut.


Apakah jalan penyelesaiannya?

Kebanyakan wanita tidak tertahan menanggung kesakitan tu lama-lama dan terpaksa ambil panadol. Bayangkan, setiap bulan mengalami sakit dan terpaksa mengambil panadol atau pain killer setiap bulan.


Anda rasa bagus ke tak? Memang panadol / pain killer mampu membantu hilangkan rasa sakit, tapi bagaimana dengan kesan jangka panjang terhadap badan anda? Dari pembacaan saya, ia membayakan. Malah ada pernah terjadi, orang yang mengambil panadol setiap kali period akhirnya disahkan mengalami kerosakan buah pinggang!


Kalau sebelum ni anda makan panadol/paracetamol ataupun pain killer, saya sarankan anda hentikannya. Sebab, saya ada cadangan yang lebih selamat dan berkesan, insyaAllah.

Saya cadangkan anda cuba GLA COMPLEX!!

Kenapa GLA COMPLEX?

GLA Complex dibuat dari 100% bahan semulajadi, tiada pewarna, perasa tiruan, dijamin selamat dan berkesan dengan izin Allah.

Senggugut melibatkan kekejangan otot didalam rahim. Kajian menunjukkan, keadaan ini berlaku apabila tubuh seseorang kekurangan GLA (gamma-linolenic acid). Jadi sangat penting untuk wanita yang mengalami senggugut mengambil GLA Complex bagi menampung keperluan tubuh.

GLA Complex juga mampu memperbaiki masalah hormon bavi yang mengalami masalah haid tidak teratur dan lain-lain masalah akibat ketidakstabilan hormon.


Testimoni










Sekiranya anda berminat nak dapatkan GLA Complex boleh hubungi saya ya..

Fb: Syakirah Kapli
Whatsapp: 013-3353751

No comments:

Post a Comment

 
Copyright © Owner's Blog | All Rights Reserved | Design By Adam Faiz Back to Top|Dashboard