Berkongsi Cerita: Cara Saya Dapatkan KFC Free

Sunday, October 25, 2015

Cara Saya Dapatkan KFC Free

Pernah tak korang terfikir nak makan KFC, tapi nak yang FREE tak nak bayar..? Hehe

Kalau fikir logik, memang tak logik la kan. Siapa la nak bagi KFC free ni tetiba ni kan.
Sebelum ni saya ada baca buku bertajuk Bertanya Allah Dahulu. Pengajaran yang saya peroleh dari buku tu.. Nak apa? Mintak ja kat Allah. Saya pun terfikir, ok nak test mintak KFC free dari Allah.

"Ya Allah.. Boleh tak kalau nak KFC free, tak payah bayar.."

Lepas tu, dah lupa pun doa tu. Memang mintak pun tak bersungguh sangat. Nama pun nak test je kan tadi. Huhu.. Tapi Allah sentiasa menunjukkan kasih sayangNya terhadap hambaNya ini. Walaupun saya dah lupa pasal tu, tak lama kemudian, saya betul-betul dapat makan KFC free.

Macam mana saya dapat?

Saya baru tau abang dan kakak ipar saya selalu dapat voucher KFC, depa pun dah boring makan KFC lalu kak ipar saya bagi 2 keping voucher KFC bernilai RM10 setiap satu. (Dah lusuh sangat voucher tu akibat terlalu lama disimpan, hampir dibuang dah kata kak ipar saya..haha. Rupanya rezeki saya tu). Dengan RM20 tu dapatla saya beli 2 set snack plate dan saya ada add on cheezy wedges, jadi kena tambah dalam RM6 sahaja. Fuh..Jimat!

Masa ni saya masih tak sedar. Lumrah manusia, bila dah dapat yang dihajati, jadi lupa.. Lupa nak ucap syukur pada Allah. Walhal Allah yang gerakkan hati kak ipar saya nak bagi voucher tu, DIA dah 'jawab' permintaan saya dulu, tapi saya tak perasan! Saya tersedar bila selang beberapa minggu lepas tu iaitu beberapa hari lepas, abang saya pulak bagi lagi 2 keping voucher KFC dan dapat la makan KFC free lagi. Huhu. Total voucher KFC yang saya dah dapat bernilai RM40 yang sebelum ni saya tak pernah terfikir pun. 

Baru teringat.. owh.. Aku pernah mintak kat Allah nak makan KFC free, kan Allah dah beri ni. Tak reti-reti nak bersyukur?? Hehe. Alhamdulillah. Terima Kasih Ya Allah.

Hmm..nak mintak apa lagi lepas ni hmm.. :p

Pengajaran.. 

1. Nak apa? Mintak ja kat Allah. Beres..insyaAllah.

2. Jangan fikir macam mana nak dapat, logik ke tak. Allah tau macam mana Dia nak bagi.

3. Selalunya apa yang kita nak, Allah tak beri segera sebab dia lebih TAHU bila masa yang sesuai nak beri.

4. Kita kena selalu alert dengan hikmah disebalik perkara yang terjadi. Contoh kes saya ni, tetiba je dapat makan KFC free ni (yang jarang-jarang sekali dapat kalau takda hari-hari special) ---->> Owh kan aku pernah doa mintak kat Allah dulu nak KFC free..

‪Moga menjadi inspirasi pada semua. Mintalah pada Allah walaupun secubit garam.

No comments:

Post a Comment

 
Copyright © Owner's Blog | All Rights Reserved | Design By Adam Faiz Back to Top|Dashboard