Berkongsi Cerita: Cara Merawat Anak Demam / Batuk / Selesema Tanpa Ubat - Garlic Sock

Sunday, October 11, 2015

Cara Merawat Anak Demam / Batuk / Selesema Tanpa Ubat - Garlic Sock

Korang pernah dengar tak garlic sock? Garlic sock ni salah satu cara semulajadi bagi merawat anak yang demam, batuk, batuk berkahak atau selesema. Caranya mudah sangat serta menjimatkan. Paling best sebab dah tentu-tentu la selamat buat anak kecil. Doktor pun tak galakkan untuk kita bagi makan segala jenis ubat-ubatan dari klinik untuk bayi kecil.

Cara Buat Garlic Sock

1. Ambil setengah ulas bawang putih, tumbuk, tapi jangan lumat sangat. 

2. Pakaikan stokin jenis berlubang pada bayi.

3. Masukkan bawang putih yang ditumbuk tadi pada stokin satu lagi dan pakaikan pada kaki bayi. Kiranya, bayi pakai 2 lapis stokin la. Tujuan buat dua lapis adalah supaya bawang putih tu tak terkena direct pada kulit bayi yang mungkin akan buatkan kulit bayi kemerahan.

4. Biarkan semalaman.

Sumber Gambar: FB Rahsia Hawa
Teknik ini bertujuan supaya bawang putih dapat diserap ke dalam kulit bayi dan bertindak sebagai anti virus yang mampu membantu bayi melawan penyakit. (demam/batuk/selesema/asma dan sebagainya)

Nota:
Bawang putih sememangnya terkenal sebagai antivirus terbaik. Ibu yang menyusukan bayi juga boleh mengamalkan Garlic Complex untuk menjadikan ibu kekal sihat dan memberikan antivirus terbaik buat bayi yang menyusu badan.

Syakirah Kapli
Shaklee Independent Distributor
013-3353751

No comments:

Post a Comment

 
Copyright © Owner's Blog | All Rights Reserved | Design By Adam Faiz Back to Top|Dashboard