Berkongsi Cerita: Set Berpantang Shaklee - Pilihan Ibu Yang Nak Kurus !

Wednesday, September 2, 2015

Set Berpantang Shaklee - Pilihan Ibu Yang Nak Kurus !

Ibu-ibu hamil mesti akan search set bersalin terbaik untuk melalui tempoh berpantang kan. Sekarang ni banyak betul set-set bersalin di pasaran. Hari ni saya nak tulis tentang Set Berpantang Shaklee, iaitu antara set bersalin yang menjadi pilihan ramai ibu-ibu di Malaysia.

Daripada pengalaman rakan-rakan yang ambil set berpantang Shaklee, ramai yang cakap memang rasa perbezaan yang ketara dengan waktu bersalin anak sebelumnya. Ada yang cakap, rasa lebih bertenaga, badan lebih ringan walaupun tak tidur malam. Ada juga yang memberi maklumbalas susu makin banyak sejak amalkan set berpantang shaklee.

set berpantang shaklee


Kepentingan Vitamin Semasa & Selepas Bersalin

Memetik tulisan Dr. Hamid Arshat;
Ramai wanita yang salah anggap multivitamin seperti obimin atau lain jenama yang diberikan waktu hamil menyebabkan saiz bayi besar waktu lahir. Pil vitamin ini penting untuk kesihatan ibu dan untuk bina darah untuk cegah kurang darah waktu bersalin. Pil-pil kalsium untuk bina tulang, folic untuk keperluan semua sel-sel baru untuk janin dan fish oil sebagai omega3 dan DHA untuk sel-sel otak bayi untuk jadi anak pintar.

Setelah bersalin TERUSKAN makan suplemen-suplemen tersebut untuk cepat pulih rahim dan kekuatan badan serta untuk susu ibu yang berkualiti. Saya cadangkan pil-pil tersebut patut dimakan terus menerus hingga akhir hayat seseorang wanita.
Dari tulisan di atas, jelas sekali betapa pentingnya suplemen kepada ibu-ibu yang sedang dan lepas bersalin. Yang paling menarik, "Set Berpantang Shaklee" adalah lengkap dengan semua vitamin dan mineral seperti yang disebutkan oleh Dr. Hamid Arshat.


Pakej Set Berpantang Shaklee

Saya bahagikan set berpantang shaklee kepada beberapa pakej mengikut keperluan ibu-ibu gojes semua ya. Nanti mudah la ibu-ibu  buat pilihan mengikut keperluan utama dan bajet ibu-ibu.

Set Berpantang Shaklee - Asas adalah kombinasi produk shaklee yang saling melengkapi bagi keperluan rawatan dalaman yang optimum untuk ibu yang baru lepas bersalin. Ia terdiri daripada empat jenis vitamin yang sememangnya diakui memberi kesan yang mengkagumkan pada ibu-ibu dari segi tahap kesihatan selepas bersalin. Ia terdiri daripada Vitalea, Vitamin C, B Complex dan Zinc Complex.

set berpantang shaklee

Set Berpantang Shaklee - Extra pula terdiri daripada 4 vitamin asas diatas dan ditambah dengan 2 lagi vitamin yang baik untuk melengkapkan nutrisi seorang ibu menyusu. Set ini mampu memberi rawatan optimum untuk kesihatan dalaman ibu dan membantu dalam penyusuan susu ibu. Set ini terdiri daripada Set Asas + ESP dan Ostematrix.

set berpantang shaklee


Set Berpantang Shaklee - Premium adalah kombinasi set bersalin extra ditambah dengan 2 produk yang mampu membantu ibu-ibu mendapatkan kembali berat badan ideal dengan pantas. Set ini tidak akan menjejaskan kualiti susu ibu, malah dipercayai dapat menambah kualiti dan kuantiti susu ibu hasil dari nutrien yang lengkap dan badan ibu yang sihat. Set ini terdiri daripada Set Extra + Omega Guard dan Alfalfa Complex.

set berpantang shaklee


Fungsi Setiap Produk

Ok, sekarang saya akan ceritakan fungsi dan kebaikan setiap produk yang terdapat dalam Set Berpantang Shaklee supaya ibu- ibu lebih jelas dan faham. Lebih mudah untuk ibu membuat pilihan nanti, setiap  produk pastinya ada kekuatannya tersendiri.

Vitalea
Vitalea sangat penting bagi ibu lepas bersalin. Ia membekalkan 23 vitamin dan mineral yang sangat diperlukan oleh tubuh tapi sukar di dapati dalam tempoh berpantang kerana banyak makanan yang perlu dielakkan.
Vitalea disaluti spirulina yang kaya dengan vitamin dan mineral. 
Mengandungi zat besi, elemen yang paling diperlukan unuk penghasilan darah merah untuk menggantikan darah yang hilang semasa bersalin seterusnya mengelakkan pucat dan tidak bermaya.


B Complex
Vitamin B Complex berfungsi untuk melegakan sistem saraf dan memberikan ketenangan kepada seluruh sistem badan. Ia mampu mengelakkan stress dan meroyan di kalangan ibu berpantang. Membantu meningkatkan pembentukan sel darah merah. 
Menukarkan makanan yang diambil kepada tenaga, ibu akan lebih bertenaga serta menghindari kegemukan sebab kalori dari makanan tidak tersimpan dalam badan. 
Memelihara kulit dan lapisan-lapisan kulit dan menstabilkan penghasilan melanin, hasilnya kulit makin lembut dan cerah. 
Pengambilan B Complex yang konsisten akan mengurangkan tanda regangan kulit – stretch marks.

Vitamin C
Vitamin C mengandungi elemen lekatan dan penyembuhan yang bertindak sebagai pencantum dan penyembuh luka. 
Membaik pulih sel dan tisu yang rosak. 
Meningkatkan sistem ketahanan badan, faedah ini akan turut mengalir dalam susu badan dan bayi juga akan mendapat manfaatnya. 
Ia juga membantu dalam pembentukan kolagen, menganjalkan kulit. 
Mengandungi BioFlavonoid yang berfungsi mencantikkan dan mencerahkan kulit, pengambilan secara konsisten dan berterusan akan mengurangkan stretch marks dan parut.

Zinc Complex
Zink paling penting dalam proses pemulihan luka, bersama-sama dengan viamin C dan Protein. Ia mampu mambaik pulih luka jahitan dan kerosakan tisu dalaman. Ikan haruan kaya dengan Zink sebab itu pengambilannya amat digalakkan dalam tempoh berpantang. Namun harga ikan haruan yang mahal disesetengah kawasan, kadangkala sukar diperolehi dan rasanya yang agak hanyir membuatkan pengambilannya sering diabaikan oleh ibu zaman moden ketika ini. 
Oleh yang demikian, pengambilan Zink dalam bentuk tablet adalah solusi yang terbaik. Zink juga sebagai penggalak keinginan seksual, dapat mengatasi masalah kedinginan dalam hubungan intim suami isteri selepas tempoh berpantang.

Ostematrix (Kalsium)
Ostematrix kadangkala dikenali sebagai pil kalsium. 
Bagi ibu yang banyak mengalami luka jahitan bersalin, selalunya berasa takut, fobia atau kurang selesa untuk meneran, terutamanya ketika ingin membuang air besar mahupun air kecil. Pengambilan Ostematrix terbukti sangat membantu pergerakan usus bagi menghindari masalah sembelit
Melegakan segala kekejangan otot akibat duduk terlalu lama di kalangan ibu berpantang. Merehatkan otot dan saraf ketika sedang tidur dan ibu akan berasa sangat segar bugar bila bangun pagi.
Ostematrix mampu memenuhi keperluan kalsium untuk tulang, otot dan gigi,mengelakkan kejadian rosak gigi serta kerapuhan tulang. 
Ia juga membantu penghasilan susu ibu yang banyak. Perlu diketahui bahawa Kalsium adalah antara komponen yang penting dalam penghasilan susu ibu.

ESP - Energizing Soy Protein
ESP Susu Soya Protein baik untuk kesihatan menyeluruh si ibu dan membantu penghasilan susu yang banyak serta berkualiti. 
Ibu Berpantang dan Ibu Menyusu sangat digalakkan mengambil ESP. 
Pengambilannya ESP sangat membantu dalam pemulihan luka luaran dan dalaman. 
Ia juga mampu mencantikkan kulit, memejalkan otot, membantu dalam penurunan berat badan. Membekalkan tenaga dan kecergasan badan ibu walaupun kadangkala tidak mendapat rehat yang cukup ketika berpantang.

Omega Guard
Mengurangkan risiko meroyan selepas melahirkan bayi
Membantu menurunkan berat badan selepas bersalin tanpa menjejaskan kualiti susu ibu.
Kaya dengan DHA yang baik untuk perkembangan minda bayi yang menyusu susu ibu.
Meningkatkan sistem imunisasi untuk ibu dan bayi.

Alfalfa Complex
Alfalfa merupakan tumbuhan yang dikenali sejak dahulu sebagai Father Of All Food mengandungi terlalu banyak manfaat kesihatan. 
Ia kaya dengan serat, protein, amino asid, klorofil, 15 zat galian, 10 vitamin, 8 enzim dan fitokimia. Memerangkap lemak dan akan membawa keluar dari badan. 
Juga merupakan galactagogue iaitu herba membanyakkan penghasilan susu ibu. 

Kesimpulan

Set Bersalin Shaklee mempunyai semua zat dan vitamin yang sangat diperlukan oleh ibu yang baru melahirkan anak. Ia membantu memulihkan kesihatan dalaman ibu dan memberi kesan yang dapat dilihat secara luaran, si ibu kelihatan ceria, bertenaga dan tidak pucat.

Ia juga boleh digunakan sepanjang tempoh berpantang, menyusu malah boleh diteruskan sepanjang hayat sebagaimana di syorkan oleh pakar kesihatan wanita Dr. Hamid Arshat.

Jimattttt..
Tahukah anda, kebanyakan vitamin dalam Set Bersalin Shaklee boleh diambil sejak ibu dalam kehamilan lagi, memang jimat. Set Hamil sekali dengan set berpantang. Kalau nak tahu info lanjut beserta konsultasi percuma boleh hubungi saya ya.

FB: Syakirah Kapli
Whatsapp / Telegram : 013-3353751

No comments:

Post a Comment

 
Copyright © Owner's Blog | All Rights Reserved | Design By Adam Faiz Back to Top|Dashboard