Berkongsi Cerita: Review Ebook Magnet Rezeki

Wednesday, May 3, 2017

Review Ebook Magnet Rezeki

Assalamualaikum semua sahabat pembaca blog ini. Selamat petang. Didoakan agar sahabat semua sentiasa sihat, tenang, gembira dan bahagia. Ok hari ni saya nak buat review sikit tentang Ebook Magnet Rezeki. Sebenarnya dah habis baca sejak minggu lepas lagi, namun hari ni baru sempat nak taip review ni. :)



Are you ready??

Ok saya mulakan seawal saya baca pasal ebook ni di website Magnet Rezeki ni. Waduh waduh baru baca kat web die je dah sentap kau!. Terutamanya part 5 Mitos Salah Faham Mengenai Rezeki. Allahu, kita ni kan suka sangat bersangka-sangka dengan sangkaan yang tak betul tentang rezeki. Hasilnya hidup kita makin sukar, rezeki sempit dan jiwa tak tenang.


Tentang Ebook Magnet Rezeki

Akibat terlalu terkesan dengan isi kandungan di web tu, saya terus dapatkan ebook Magnet Rezeki tersebut. Yang menariknya ebook ni bukan sahaja cerita tentang rezeki, namun turut dikongsikan tip-tip bijak kewangan. Ok saya kupas satu persatu ya.

+ + + + + + +

Dalam bab pertama penulisnya menyentuh tentang Erti Sebenar Rezeki. Part ini lah yang kita selalu salah faham, selalu resah gelisah, selalu merasakan rezeki kita tak cukup. Seolah menjadi zikir harian pulak, "dah takda rezeki... takda rezeki.. tak cukup duit.."

Akibat terlalu banyak merungut, kita pun lupa untuk bersyukur. Terlalu fokus pada yang kurang hingga terlupa akan nikmat yang besar tak terhingga. Allahuakbar. Tuan penulis turut mengupas tentang jaminan Allah Ta'ala terhadap hambaNya.

InsyaAllah selesai saja bab ni, kita akan rasa betapa besarnya kasih sayang Allah Taala pada kita, lantas lenyaplah segala kerisauan dan kegusaran kita selama ini.

+ + + + + + +


Dalam bab kedua pula penulis menerangkan tentang punca-punca pintu rezeki tertutup. Dikupas satu persatu punca utama rezeki tersekat. Dalam bab ini kita boleh analize semula, ada tak perlakuan kita yang menyebabkan rezeki seakan sukar nak datang. Bila kesilapan dikenalpasti, diperbaiki, insyaAllah kita akan menjadi Magnet Rezeki yang kuat dan dapat menarik rezeki melimpah ruah dengan izinNya.

+ + + + + + +



Bab ketiga Ebook Magnet Rezeki mengupas tentang Kuasa Magnet Rezeki. Subhanallah masa baca bab ni saya terkaget-kaget seketika membaca hujah dan bukti yang dibawakan oleh penulis. Maha Suci Allah Ar-Razzaq - Yang Maha Memberi. Janji Allah sentiasa benar.

Rezeki Allah melimpah ruah disediakan buat hambaNya yang soleh. Ada beberapa perkara yang kita perlu beri perhatian dan betul-betul jaga untuk menjadi Magnet Rezeki yang kuat. Sesungguhnya jika kena dengan caranya, keajaiban rezeki betul-betul datang mengejar kita. Subhanallah.

Dalam bab ini penulis turut kongsikan doa-doa dan amalan menjemput rezeki dari hadis sahih yang boleh dijadikan amalan harian.

+ + + + + + +

Bab keempat pula adalah Rahsia Kejayaan & Langsai Hutang. Bab ini dimulakan dengan beberapa doa khusus untuk selesaikan hutang juga yang dipetik dari hadis Rasulullah SAW. Subhanallah, bila dihayati maksud dari doa-doa tu, cukup menggetarkan hati, menyedari besarnya kekuasaan Allah jika dibandingkan dengan hutang PTPTN kita tuh.

Minta... minta.. mintalah bantuan Allah dalam apa jua perkara. Seluruh alam semesta yang luas tak bertepi ni pun Allah mampu tadbir dengan sempurna, apalah sangat masalah kita sebesar kuman tuh. (malah lebih kecil dari kuman jika dibandingkan dengan kebesaran dan kekuasaan Allah)

Yang paling best, dalam bab ni turut dikongsikan tips kewangan dan siap diberi percuma Cashflow Calculator, boleh guna secara online. Kat sini boleh check balik berapa wang masuk dan keluar, strategi untuk jimat untuk pastikan cashflow cantek. Nak buat sendiri dalam excel tak rajin kan.. Haa dah dapat free. Best tak?

Ahh banyak sangat nak cerita dalam bab 4 ni, pelbagai strategi kewangan yang di ajar, siap didedahkan satu sistem untuk uruskan akaun perniagaan secara percuma dalam bab ni.

Siapa guna kad kredit pula, ada tip dan strategi mahal didedahkan. InsyaAllah lepas baca ni anda tak terperangkap dengan hutang kad kredit malah dapat mengaut keuntungan pula.

+ + + + + + +

Peluang Jana Pendapatan!

Ke-best-an ebook Magnet Rezeki tidak terhenti di situ saja. Penulis turut menyediakan plan strategik untuk pembacanya menjana pendapatan tanpa had. Ia didedahkan di muka surat 104 secara detail.

Hari ni beliau dedahkan di group VIP Magnet Rezeki satu rahsia menarik targeted customer sebagai salah satu strategi pemasaran. Wahh.. Ilmu ni mahal, dengarnya ini salah satu teknik rahsia untuk pelanggan VIP produk beliau sebelum ni.

Ini reaksi pembaca ebook yang terus apply selepas membacanya. Superb!

Beruntungnya sesiapa yang berada dalam group VIP Magnet Rezeki ni. Ini antara sebab saya terus taip artikel ni, mudah-mudahan anda semua, pembaca blog saya dapat grab peluang ni segera. Segera!

Macam mana nak grab peluang ni cik salmah wei, tak sabor dah ni.. :p

Ok ok.. Klik sini - Ebook Magnet Rezeki 

Butang tempahan ada di bawah sekali ya.

Jika ada sebarang masalah, boleh whatsapp saya di 019-491 7769. Saya bantu, insyaAllah.

P/s: Grab, sementara ebook ni masih dalam kategori murah giler! giler pun tak murah camni ehh :)





No comments:

Post a Comment

 
Copyright © Owner's Blog | All Rights Reserved | Design By Adam Faiz Back to Top|Dashboard