Berkongsi Cerita: Beli Buku Tanpa Izin Suami.. Akhirnya..

Thursday, May 18, 2017

Beli Buku Tanpa Izin Suami.. Akhirnya..


Baru-baru ni saya pos macam ni kat facebook. Wah, ramai nak tahu kisahnya ya. Baik, saya kongsikan sekali untuk sahabat pembaca blog ni.

Kisahnya macam ni.. Diceritakan oleh Pn. Nora Yusof, penulis buku 111 Formula Tarik Rezeki.

Minggu lepas... Saya postlah buku FTR ni dekat seorang kastemer.
.
Kastemer nad.
.
Malam tu saya siap dah packing order dia.
.
.
Pagi esoknya selesai pos apa semua... Tiba-tiba dapat mesej dari nad.
.
.
Nad kata, pelanggan tu mesej dia, bagitahu yang buku tu dia beli, suami dia tak tahu pun dia dah terbeli.
.
Rupanya bergaduh laki bini pasal beli buku. Yelah isteri dia beli buku tapi duit diorang cukup-cukup ada je. Suami marah sebab duit yang ada boleh buat beli susu anak ke makanan ke lah lebih kurang gitu lah cerita dia.
.
Dia punya niat beli tu sebab nak keluar dari kesusahan tu lah sebab tu dia beli buku tu. Suami dia tak faham dan marah sebab buku FTR kan kapak punya harga. Huhu.
.
.
Masalahnya kenapa orang dah post baru nak bagitahu masalah dia.
.
Sudahnya kita pun pening, dia pun pening. Posmen ja tak pening. Ekekeke. Sebab on the way nak p hantar dah. Adoi...
.
Saya kata takpalah. Dah post pun. Tengok lah dulu macam mana lepas tu mesej saya semula apa-apa hal. Gitu saya cakap dekat nad.
.
Lepas tu dia dapat buku tu, dia nak baca tak boleh. Macam serabut gitu. Apa pun tak lekat nak masuk kepala. Apa ni takdak feel pun.
.
Okey nad mesej saya pasal situasi dia. Saya dah agak dah. Saya bagitahu nad tu sebab suami dia tak redha dia beli buku tu yang jadi macam tu.
.
Then saya bagitau, takdak cara lain kalau dia nak baca jugak, pergi mintak redha suami dulu baru start baca semula. Kalau suami dia tak mau jugak. Bagitahu dia, pulangkan balik buku dan saya pulangkan semula duit dia. Itu sahaja.
.
.
Okey then tak tahulah dia mesej apa ngan nad ni.
.
.
Beberapa hari kendian, masuk lagi wasap nad. Ingatkan cerita pasal apa. Cerita pasal dia lagi. Hihi. Adeh.
.
Okey. Saya pun tadah mata ni baca mesej lagi...
.
.
Nad bagitau, lepas dia mintak suami dia redha dia baca buku tu. Alhamduliah suami redha. Lega. Kami pun ikut doa mudah-mudahlah terbukak hati laki dia. Sebab kami kesian dia.
.
Lepas tu, dia cerita masalah dia begitu begini, nad lah hat tadah mata baca. Wakaka. Niaga lah kerja lah. Bla, bla bla. Okey dah cerita masalah, sekarang saya pesan kat dia pergi hadam ftr tu sampai mukasurat akhir. Wajib sampai akhir mukasurat.
.
.
Nak tahu apa berlaku? Ishlaaa tak sedar dah terpanjang rupanya. Kiki.
.
.
Apa lagi... Nangis berjurai-jurai lah... Huhu.
.
.
Pergi kerja, hat tak pernah berjaya close sale boleh close sale ribu-ribu. Bukan sekali tapi lebih. Seronok sangat dia. Saya baca wasap dia hat nad hantar tu pun rasa macam nak lompat kita ni. Kikiki oberrrrr.
.
Saya senyum ja lepas dapat mesej tu.
.
Saya cakap dekat nad, kirim salam sayang dekat dia dan adalah saya selit sikit doa dekat dia.
.
.
Nak tahu diorang sembang apa tengok bawah ni.



Fuhh.. Alhamdulillah. Saya pulak terharu baca cerita suspen yang happy ending nih.

Mudah-mudahan sahabat kita ni dan kita semua sentiasa dilimpahkan rezeki yang tak putus-putus.

P/s: Siapa nak info pasal buku FTR ni, klik sini ya >> 111 Formula Tarik Rezeki


No comments:

Post a Comment

 
Copyright © Owner's Blog | All Rights Reserved | Design By Adam Faiz Back to Top|Dashboard