Berkongsi Cerita: Peluang Perniagaan Online Tanpa Modal

Wednesday, May 10, 2017

Peluang Perniagaan Online Tanpa Modal

Assalamualaikum. Selamat petang sahabat pembaca blog. Sihat ke? Cuti ke harini?

Hari ni ada free sikit, ingat nak share dengan sahabat semua satu peniagaan online yang berpotensi, namun ramai yang tak tahu. Paling penting, ia percuma!

Perniagaan online ni mudah tau, tak perlu berkejaran ke sana-sini. Buat part time pun ok untuk dapat side income. Asalkan pandai uruskan masa, jangan buat bisnes part time di ofis pada waktu bekerja pulak. Hehe

Perniagaan online yang saya nak cerita ni, korang boleh buat waktu malam ke, atau schedule je post kat FB atau blog. 

Bisnes apa tu, cepat la cerita.. Hehe

Bisnes affiliate! Pernah dengar tak affiliate? Konsep nya lebih kurang dropship (promosi produk orang lain), namun bagi saya affiliate jauh lebih mudah. 

Segala copywriting, pembayaran, customer support semua diuruskan oleh owner produk. Kita hanya promosi link di FB, blog, whatsapp (dll) dan terima komisen. Haa mudah kan perniagaan online ni.. Semua hujung jari beb!

Flow nya macam ni..

Perniagaan online


Jujurnya saya bukanlah otai dalam bidang perniagaan online ni, baru-baru belajar jugak ni. Disebabkan saya suka membaca buku dan ebook dalam niche rezeki, jadi saya mendaftar sebgai agen affiliate dan promosikan buku dan ebook rezeki. Antaranya..

Banyak lagi produk yang anda boleh daftar sebagai agen affiliate secara percuma, namun perlu la pandai cari produk affiliate yang hot untuk anda mulakan perniagaan online pertama anda.

Bagaimana nak promote, Syakirah?

Mudah ja, boleh guna Facebook, just tulis perkongsian dan letakkan link. Kekadang orang tak perasan pun kita sedang 'menjual'. Hehe

Perniagaan online
Ni teknik paling asas. Mudah kan?

Nampak link bawah tu? Itu link affiliate saya bagi produk 111 Formula Tarik Rezeki. Jika ada yang klik link tu dan buat tempahan, maka saya akan dapat komisen. Macam ni..




Potensi keuntungannya pula bagaimana?

Biasanya komisen affiliate mencecah 50%, malah ada yang lebih dari 50%. Ohsem kan! Ok saya belanja sikit la, hasil salah satu produk yang saya join affiliate. 



Tak banyak pun lagi, masih perlu banyak belajar lagi kan. Namun saya nampak potensinya di situ, sebab tu la saya share ni.. Dapat sebarkan ilmu, sambil jana pendapatan.

Dah terbukti tau, ramai yang menjana komisen 4-5 angka dengan perniagaan online secara affiliate ni. Senyap-senyap je diorang nih buat duit ribu riban.. Hehe

Cuba baca kisah chef ni. Klik - Kejayaan Affiliate. Ini salah seorang guru saya dalam bidang affiliate. Hehe. Siapa nak belajar lebih lanjut boleh dapatkan ebook dan video beliau. Sangat membantu. InsyaAllah.

Yang bestnya lagi kan, biasanya owner produk turut membantu beri ilmu2 marketing pada agen affiliate mereka. Wah3.. Dah la daftar percuma, dapat komisen lagi, ilmu pun dapat.

Haih tak tau nak cakap cemana lagi.. Hehe.
Moh la ramai-ramai daftar jadi agen affiliate, kita promote sampai lebam. 

Oh ya dalam pakej Kejayaan Affiliate juga ada didedahkan sumber produk affiliate yang hot dan berkualiti. Tinggal pilih dan promote!

Ayuh sahabat!

No comments:

Post a Comment

 
Copyright © Owner's Blog | All Rights Reserved | Design By Adam Faiz Back to Top|Dashboard