Berkongsi Cerita: "Ilmu Lunaskan Hutang Buat Saya Terkedu"

Saturday, January 28, 2017

"Ilmu Lunaskan Hutang Buat Saya Terkedu"

Baru-baru ni saya terbaca satu artikel, perkongsian seseorang tentang rezeki. Katanya, keadaan dirinya dan keluarga mula berubah secara drastik sejak mula serius bayar hutang.

Usahakan untuk bayar walau sedikit!

Saya juga teringat dulu pernah baca buku Menghapuskan Pemberat Hidup. Dalam hidup kita, ada 2 pemberat hidup iaitu Dosa & Hutang!


Membawa 2 perkara ini dalam hidup umpama lori yang membawa muatan berat, makin lama makin berat.

Sukar nak mendaki, jika kita tak kurangkan, malah siap tambah bebanan setiap hari! Sebab tu hidup kita jadi susah, sukar, semput.

Lebih parah lagi, bebanan tu bukan sahaja dibawa di dunia, malah hingga ke akhirat sana. Jika di dunia sementara ni dah rasa berat, apatah lagi di alam akhirat yang kekal abadi.

+

Dalam buku Formula Tarik Rezeki tulisan Pn Nora Yusof juga ada cerita panjang lebar pengalaman beliau tentang hutang. Subhanallah, perkongsian yang sangat membantu menyedarkan para pembacanya.

Ini salah seorang yang terkesan dengan perkongsian Pn. Nora tentang hutang.


+ + +

.. Terus terang saya cakap ilmu2 tarik rezeki dan cara2 untuk melunaskan hutang dalam FTR benar2 buat saya terkedu.

Kenapa lambat sangat saya dipertemukan dengan buku ni.. Rm167 terlalu murah untuk dibandingkan dengan ilmu yang ada dalam FTR. Sujud syukur saya pada Allah.

Lepas solat dhuha 4 rakaat, baru berniat nak cari orang miskin nak tolong bayarkan hutang orang tu, ada orang datang rumah nak beli produk.

Ada yang call nak produk, siap bagi senarai pembeli.

+ + +

Subhanallah ini sebahagian review pembaca FTR. Boleh baca review asal pada gambar kt bawah ya.



Ilmu lunas hutang yang ditulis dalam buku Formula Tarik Rezeki adalah dari pengalaman penulis, Pn Nora Yusof sendiri. Moga Allah bukakan hijab rezeki kita semua, mendapat keuntungan dunia akhirat atas setiap perkara yang kita kerjakan, serta beri manfaat pada Agama Allah swt.


Jika anda berhajat nak dapatkan FTR boleh klik

Atau

Whatsapp 019-491 7769




No comments:

Post a Comment

 
Copyright © Owner's Blog | All Rights Reserved | Design By Adam Faiz Back to Top|Dashboard