Berkongsi Cerita: Set Menyusu Shaklee

Monday, September 15, 2014

Set Menyusu Shaklee

Assalamualaikum. 

Harini saya jadi baby sitter kepada 4 orang anak saudara (semuanya hero) tambah lagi sorang si genit MRA tu. Hihi. Jadinya agak huru hara jugak la. Hehehe.. Alhamdulillah kakak ipar saya selamat melahirkan baby girl semalam setelah keempat-empat anaknya lelaki.

Ramai juga rakan-rakan yang baru saja melahirkan anak. Sekiranya ada yang mencari-cari set bersalin dan menyusu, saya sarankan anda mengambil set bersalin shaklee. Secara praktikalnya, jika anda ambil set berpantang shaklee, anda dah pun ada SET BASIC MENYUSU sekali. Sebab set basic tu sama sahaja. Jimat kan, boleh ambil sejak berpantang hingga menyusukan bayi.

Harini saya nak fokus pada SET MENYUSU sahaja. Apakah vitamin yang ada dalam set menyusu dan apakah fungsinya  setiap satu. Sebelum tu, anda perlu tahu apa manfaat yang bakal anda dapat dengan set menyusu shaklee:

* Lebih bertenaga
* Susu lebih pekat
* Membanyakkan susu ibu
* Kurang stress/tekanan perasaan
* Mengelakkan meroyan
* Mengurangkan sakit badan (sakit urat)
* Kurang mengantuk (di waktu yang tak sepatutnya mengantuk)
* Perbaiki keintiman suami isteri
* Memiliki wajah berseri-seri
* Mencantikkan kulit dan kuku
* Mengawal berat badan
* Membanyakkan susu ibu

Apa Yang Ada Dalam Set Menyusu Shaklee?
====================================

Ω ESP
ESP memekatkan susu ibu, menjadikan bayi kenyang lebih lama. Protein ESP membantu pertumbuhan sel2 bayi dengan lebih baik di samping membantu ibu mendapatkan berat badan yg ideal. Bonus buat ibu menyusu, kulit akan menjadi gebu, parut2 memudar dan sebarang luka akan lebih cepat sembuh dengan pengambilan ESP. ESP terkenal sebagai ejen yang membantu menambah susu ibu. ESP membekalkan tenaga kepada ibu supaya kekal bertenaga sepanjang hari.

Ω Alfalfa
Alfalfa sememangnya milk booster yang terbaik untuk ibu yang menyusukan anak. Ejen penambah susu ibu yang dikenali ramai. Ia juga membantu ibu menangani masalah dalaman wanita seperti keputihan di samping merapatkan keintiman si ibu. Bukan itu saja, sebagai bonus alfalfa juga bertindak seperti kacip fatimah. Ia berfungsi merapatkan kembali bahagian bawah yang dah longgar kerana melahirkan. Ia juga membantu mengatasi masalah keputihan.

Ω Vita-lea
Ia merupakan multivitamin & multimineral yang membekalkan kesemua mineral yang diperlukan oleh tubuh. Tubuh kita tidak mendapat nutrien yang mencukupi dari diet seharian kita, jadi pengambilan vitalea dapat mengisi kekurangan nutrien yang dihadapi oleh tubuh. Apabila tubuh mempunyai nutrien yang mencukupi, ia akan berfungsi dengan lebih baik & bersedia untuk penghasilan susu yang banyak.. Ia juga merupakan energy booster supaya ibu kekal bertenaga sepanjang hari.

Ω Vitamin B Complex
B Kompleks merangsang penghasilan Serotonin iaitu hormon yang membuatkan ibu gembira & tidak stress. Untuk menghasilkan susu yang banyak, ibu perlu berada dalam mood gembira & tenang. Tentu anda perasan, kalau kita sedih atau stress susu kita akan merudum.

Ω Vitamin C
Berfungsi meningkatkan imunisisasi tubuh dengan membantu penghasilan antibodi. Kesihatan ibu amat penting. Jika ibu demam atau sakit, susu akan merudum. Di samping itu, khasiat vitamin C ini juga disalurkan menerusi susu ibu kepada anak tersayang menjadikan bayi lebih sihat, jarang dihinggapi penyakit. Ini diakui oleh ramai ibu menyusu yang mengambil vitamin C. Ia juga berfungsi memulihkan sel yang rosak. Apabila sel kita sihat, maka badan akan menghasilkan susu yang banyak.

Ω Ostematrix
Kalsium mangenisum yang amat penting untuk ibu menyusu. Susu ibu mengandungi kalsium. Jika tubuh tidak mendapat sumber kalsium dari sumber makanan, maka tubuh akan menyerap kalsium dari tulang dan gigi ibu untuk menghasilkan susu ibu. Ostematrix juga penting bagi memastikan ibu mendapat kalsium yang mencukupi bagi mengatasi masalah reput gigi & tulang. Ostematrix juga merupakan milk booster.

==========================================
APA TUNGGU LAGI? BUAT KEPUTUSAN SEKARANG! Pilihan di tangan anda sebagai ibu samada mahu mengambil ESP dan Alfalfa sahaja atau mengambil SET LENGKAP penyusuan Shaklee. Walau apapun, ingin saya tekankan lagi, susu hanya akan bertambah jika anda mematuhi konsep asas penyusuan iaItu semakin "demand vs supply" ye.
==========================================
✔ Disahkan HALAL
✔ Mendapat Kelulusan KKM
✔ Sentiasa Selamat, Berkesan & Mesra Alam

Boleh hubungi saya untuk keterangan lanjut:


No comments:

Post a Comment

 
Copyright © Owner's Blog | All Rights Reserved | Design By Adam Faiz Back to Top|Dashboard