Berkongsi Cerita: Rahsia Awet Muda Ala Artis

Monday, September 22, 2014

Rahsia Awet Muda Ala Artis

Assalamualaikum

Siapa ada tengok program Rahsia Kak Ton siang tadi. Ala.. Kak Ton yang guna trademark "Commeyy tak Kak Tonn??". Kalini artis jemputan beliau adalah Ifa Raziah.

Saya tak sempat tengok sepenuhnya pun, tapi masa saya terrtengok tu Ifa Raziah ada memberikan sedikit tips kecantikan. Antaranya adalah.. Bangun pagi beliau takkan terus gosok gigi.. (Hah?) Rileks gegirl..rileks.. Bukan la tak gosok sampai ke petang, tapi pagi-pagi tu tanpa gosok gigi dan berkumur, beliau terus minum air suam. Bismillah dan selawat jangan dilupa. Saya pun pernah dengar tips ni. Pagi-pagi kan banyak enzim-enzim dalam mulut kita ni. Baik juga untuk sistem penghadaman, bila sistem penghadaman bagus, kesihatan meningkat, dah tentu lah kecantikan luaran makin terserlah kan..

Satu lagi tips yang saya sempat dengar, suplemen tu jangan tinggal. Antara yang beliau sebut adalah Vitamin C dan E. Wanita ni kena la jaga badan katanya. Betul la tu. Sebagai ibu dan isteri, semestinya banyak tanggungjawab wanita ni. Tambahan pula wanita-wanita bekerjaya, lagi la besar peranan yang perlu dimainkan baik di pejabat mahupun di rumah.

Apa suplemen pilihan anda?

Tak dinafikan memang banyak suplemen di pasaran sekarang. Buat pilihan bijak. Pastikan suplemen itu dibuat dari bahan semulajadi. Ada ujian klinikal dan terbukti keberkesanannya. Saya pilih Shaklee sebab Shaklee dah berinovasi dalam bidang Natural Suplements ni lebih 100 tahun selain ada mengeluarkan jurnal-jurnal kesihatan berdasarkan kajian-kajian yang dijalankan.


Ciri-ciri lain yang sangat penting, semestinya yang dijamin halal, ada kelulusan KKM dan harga yang berpatutan. Cuba teka harga Vitamin C Shaklee? Tak sampai rm100 pun. (Sendiri tanya sendiri jawab, haha). Dah la harga tak sampai seratus, sebotol tahan 6 bulan! Bayangkan saya yang beli dengan harga ahli ni, jimat sangat aih.

Suplemen cadangan untuk kecantikan?

Untuk kecantikan, saya sarankan anda mengambil set basic ni, Vitamin C, B Complex dan Vitamin E. Anda perlu konsisten mengambil set vitamin Shaklee sebab ia kan natural, bertindak pun secara natural dalm tubuh kita. Jangan la expect makan 2 minggu terus putih melepak pulak. Hihi..


Tapi kalau nak nampak kesan seawal 2 minggu boleh cuba Collagen Powder Shaklee. Ia dibuat dari sisik ikan merah dan saiz molekulnya yang kecil membantu penyerapan yang pantas. Alang-alang Shaklee buat promosi bulan ni (September 2014) boleh la cuba. Walau bagaimanapun, sekiranya ada mempunyai kulit bermasalah seperti jerawat yang teruk, anda digalakkan cuba set basic dahulu.

*update: Lupa pulak nak cerita ni.. Rita Rudaini pun guna Collagen Powder tauu.. Saya tengok kat instagram beliau ha..


Jika anda nak cuba mana-mana produk kesihatan Shaklee boleh hubungi saya ok. Nanti saya suggest produk yang bersesuaian dengan keperluan dan bajet anda..


No comments:

Post a Comment

 
Copyright © Owner's Blog | All Rights Reserved | Design By Adam Faiz Back to Top|Dashboard