Berkongsi Cerita: Testimoni: Atasi Gastrik dengan ESP

Saturday, July 13, 2013

Testimoni: Atasi Gastrik dengan ESP

Assalamualaikum wbt

Dah masuk hari ke empat puasa ni. Macamana? Ok? Biasanya minggu pertama puasa memang perit sikit, sementara badan nak biasa dengan keadaan berpuasa ni. Tapi kalau anda mengalami gastrik sampai tak boleh puasa tu masalah jugak la.. So hari ni meh saya share sikit hasil pembacaan saya tentang gastrik dan salah satu cara nak atasinya...

Apa itu Gastrik

Gastrik atau istilah perubatannya, gastritis, adalah sejenis penyakit keradangan pada dinding/pengalas/mukosa perut yang mempunyai rawatan yang efektif. Lazimnya, keradangan berpunca daripada jangkitan bakteria helicobacter pylori (H. pylori) yang turut menjadi penyebab utama kepada kebanyakan ulser perut.

Bagaimana Gastrik Terjadi

Secara mudah nya, perut kita ni umpama kipas, berlipat2..sepanjang 25cm dan mampu menampung hampir segelen air dan makanan. Bila perut kosong, tisu perut tadi berlipat2, dan akan mengembang bila ada makanan atau minuman masuk. Disinilah makanan dan minuman akan diproses dan disimpan sebelum dikumuh melalui usus. Ketika proses pencernaan berlaku, kelenjar pada dinding perut akan merembeskan jus gastrik, enzim dan asid perut utk bantu pencernaan..dan antara asid yang dirembes ialah asid hidroklorik. Asid ni seperti yang kita maklum bersifat menghakis dan jika tidak ada keseimbangan keasidan dalam perut, boleh sebabkan radang yang lebih teruk.

Bagaimana ESP membantu..

ESP yang juga merupakan sumber protein unggul daripada kacang soya merupakan sejenis tumbuhan yang tinggi sifat alkalinya yang dapat meneutralkan keasidan di dalam perut. Di samping itu, nutrien protein yang terkandung di dalam ESP sangat membantu membina sel-sel badan yang baru bagi menggantikan sel-sel lama yang telah rosak akibat dihakis oleh asid hidroklorik berikutan proses pencernaan makanan.

Kalau nak cuba boleh hubungi saya:

Syakirah Kapli
Shaklee Independent Distributor : 956611
sms/whatsapp: 013-3353751
FB Page: Jom Sihat & Cantik Semulajadi

 

No comments:

Post a Comment

 
Copyright © Owner's Blog | All Rights Reserved | Design By Adam Faiz Back to Top|Dashboard