Berkongsi Cerita: Set slimming untuk ibu yang menyusukan bayi

Sunday, July 28, 2013

Set slimming untuk ibu yang menyusukan bayi

Siapa cakap IBU MENYUSU tak boleh DIET???
Mesti susah hati kan bila lepas bersalin badan bagai di pam2.. huhu..

ada BERITA BAIK!!.. Kini anda boleh berDIET dengan SHAKLEE.

Bukan saja boleh TURUNKAN BERAT,
Siap SUSU BADAN melimpah ruah..
SUSU PEKAT..
Badan rasa RINGAN & BERTENAGA..
Tiada lagi KEPUTIHAN..
Melancarkan pembuangan air besar. No sembelit2 tauu..

Boleh cuba ESP + Lecithin + Alfalfa

Energizing Soy Protein (ESP)

# Bantu beri mereka tenaga yang berpanjangan kerana kelebihan indeks glisemik rendah dalam ESP. Penyusuan boleh membakar kalori dari 200-500 sehari. Jika ibu menyusu tidak makan dengan seckupnya bagi memenuhi keperluan kalori harian mereka, ia mungkin juga menjadi penyebab kepada keletihan. Menyusukan anak memerlukan tenaga dan kalori yang banyak bagi seorang ibu. bak kata Farah di SARAKIDS

"Seorang ibu akan menghasilkan 600-1000 ml (20-35 oz) dalam masa 24 jam ~ bergantung kepada umur, saiz dan permintaan dari bayi. Dan setiap 1000 ml susu yang terhasil akan memerlukan 1000 kalori untuk tenaga dalam susu dan tenaga ini digunakan untuk menghasilkan susu. Ini belum dihitung kalori yang diperlukan utk tenaga oleh tubuh si ibu"

# Semasa menyusu, badan ibu memerlukan lebih protin dan kalsium. Dengan pengambilan ESP, secara tidak langsung ibu2 menyusu boleh mencukupkan keperluan protin harian. Protein membantu pembentukan sel dan merupakan kandungan yang penting dalam susu ibu. Protein juga adalah blok bangunan untuk pertumbuhan bayi. Susu ibu mengandungi protein yang sempurna untuk bayi, dan protin akan diambil dr dalam diet anda untuk diberikan kepada bayi anda. Tapi perlu diingatkan ESP bukan lah memperbanyakkan susu, tetapi ianya merupakan suatu bonus kepada badan ibu itu sendiri untuk menghasilkan susu badan yang cukup. Ianya adalah untuk mengisi kekurangan sumber nutrisi yang tidak diambil oleh ibu di dalam pemakanan mereka setiap hari. Protein adalahblok bangunan untuk pertumbuhan bayi anda.  Menurut Ohio State Universityxtension, ibu-ibu harus mempunyai 71 g protein setiap hari.

# Kulit ibu lebih gebu dan cantik. Ini merupakan satu bonus kepada ibu2 menyusu. Di samping menggunakan ESP sengai makanan tambahan, ibu2 mendapati kulit mereka lebih gebu, halus dan cerah dari yang sebelumnya.Protein diperlukan untuk membaiki tisu dan pembinaan tisu baru. Setiap selmemerlukan protein untuk mengekalkan kehidupan. Protein juga bahan utama yang digunakan untuk "menggantikan" sel-sel mati. sebab itu lah ibu-ibu mendapati kulit mereka lebih segar dan cantik selepas pengambilan ESP. 


Lecithin

Lecithin shaklee di ekstrak dari kacang soya organik bukan GMO. Setiap kapsul mengandungi 520mg lecithin soya termasuk 80mg kolin dan 48mg inositol. Lecithin yang dirembeskan dari tubuh akan menghasilkan acetylkolin,fosforus dan lemak tak tepu...

Lecithin adalah gabungan kolina,inositol dan asid lemak penting yang lain. Lecithin dinamakan "pengemulsi semulajadi" kerana ia mempunyai kesan "melekat pad lemak" dalam kata ringkasnya ia menyebabkan  lemak tu "terapung" dalam darah dan seterusnya mencegah lemak dari melekat pada dinding membran.

antara khasiat lain
~~~~~~~~~~~~~~

~membantu membersihkan saluran darah
~sebagai pengemulsi lemak dalam salur darah
~mengawal penggumpalan platlet darah
~menggalakkan metabolisma lemak
~mencairkan lemak -turunkan paras kolestrol
~mencergas dan mencerdaskan otak(sesuai untuk pelajar)
~menggalakkan penyerapan vitamin ADEK 
~mengawal kehilangan air oleh kulit.
~menjaga kesihatan membran sel
~menjaga kesihatan saraf
~penting dalam penghasilan hormon
~untuk rambut yang sihat.

Khas buat ibu menyusu jika terjadi bengkak susu dengan pengambilan lecithin membantu mengurangkan pembengkakkan tersebut.....bonus untuk ibu menyusu sebab tu dalam set slimming ibu menyusu ada lecithin ni.....


Alfalfa 

Alfalfa merupakan raja segala tumbuhan, pusat pengumpulan segala nutrien. Akar tunjangnya yang mengunjur sedalam enam meter kebawah mampu menyerap pelbagai zat dan mineral daripada mendapan di dalam tanah, sementara daunnya mengumpul klorofil yang banyak melalui proses fotosintesis semulajadi, mengandungi vitamin A, C dan E serta kalsium, potasium, fosforus dan zat besi. Shaklee hanya menggunakan alfalfa terbaik yang tumbuh di California yang kaya dengan pelbagai jenis zat termasuk kalsium fosforus ,zat besi dan magnesium serta klorofil, bioflavonoid, pelbagai mineral dan vitamin. Tidak mengandungi perasa tiruan, pemanis, pewarna, bahan pengawet tambahan, fungisid, bakteriosid, hormon2 sintetik, pengawal atur tumbesaran atau bahan2 kimia.

Mari kita baca apa kepentingan Alfalfa untuk yang bergelar ibu menyusu, isteri & wanita..

Untuk ibu menyusu alfalfa membantu meningkatkan imunisasi, mengandungi kalsium dan bagi ibu-ibu yang menyusu ia sangat membantu MEMPERCEPATKAN PENGHASILAN SUSU IBU. Merupakan supplement penting untuk boost penghasilan susu kerana mempunyai 1001 khasiat. Turut membantu dalam memekatkan susu dan menjadikan susu ibu lebih lemak berkrim. Namun pengambilan dan keberkesanan pada setiap ibu adalah berbeza. Ada yang hanya mengambil 2 biji sehari telah mempercepatkan proses penghasilan susu sehingga mengalami bengkak susu namun tidak kurang juga yang memerlukan 4 atau 6 biji sehari bagi membantu badan stimulate untuk menghasilkan susu dengan lebih cepat.Turut membantu perkumuhan (lebih lawas) dan membuang angin dalam badan, secara automatik kesan baik pada baby susah nak kena kembung perut.





Hubungi saya sekarang!!.. Dapatkan tips dan panduan percuma di samping jadual pemakanan lengkap..

FB: Syakirah Kapli 
Shaklee Independent Distributor : 956611
sms/whatsapp: 013-3353751
FB Page: Jom Sihat & Cantik Semulajadi

No comments:

Post a Comment

 
Copyright © Owner's Blog | All Rights Reserved | Design By Adam Faiz Back to Top|Dashboard