Berkongsi Cerita: Supplemen RAYA..!!

Sunday, July 21, 2013

Supplemen RAYA..!!

Assalamualaikum wbt

Harini dah 21 Julai 2013. Waah dah separuh perjalanan puasa kita tempuhi.
Tak lama lagi dah nak raya.. Dah siap checklist beraya anda? Disamping kejar amal ibadat di hujung Ramadhan, mesti ramai dah sibuk buat persiapan raya kan..

Baju raya.. done..!
Kasut raya.. done!
Kuih raya.. done!
Duit raya.. done!

Supplemen raya???
Haha..nak raya pun ada supplemen ka?
Ye la..dah sebulan menahan nafsu makan , tiba2 jumpa pulak ketupat rendang di pagi raya,
maunya tak pulun habis... Owh rosak DIET ku. hihihi
Dah elok selim melim bulan remadan.. Mai bulan Syawal dah kumpul lemak balik...

Ouchh... ketupat palas adalah menu wajib pagi raya saya! 
Especially yang mama buat...wowo lemak berkrim kott.. haha

Ni ha cadangan SUPPLEMAN RAYA dari saya:

1) Lecithin atau Omega

Lecithin dikenali sebagai pengelmusi lemak semulajadi.  Lecithin bertindak sebagai "pembersih" salur darah, ia membantu untuk mengemulsi dan metabolisma lemak, kolestrol dan trigliserid dalam tubun.Ini kerana lecithin boleh membantu lemak bertukar menjadi bentuk cecair (emulsify). Secara tidak lansung, ia menghalang lemak-lemak melekat pada salur-salur darah dan membuatkan salur darah ini tersumbat. Lecithin sangat bermanfaat dalam membantu fungsi kardiovaskular dalam badan. Kandungan kolina dalam lecithin berupaya memecahkan kolesterol dan bermanfaat dalam sistem neuron di dalam badan. Disebabkan fungsi lecithin sebagai pembakar lemak, ia membantu untuk menghalang tekanan darah tinggi dengan menghalang arteriosklerosis dan menggalakkan peredaran darah

Omega Guard mengandungi EPA, DHA dan ALA. DHA dan EPA boleh menentang thrombosis dan melicinkan saluran darah. Ia sangat efektif untuk membantu mengekalkan tekanan darah normal. Selain itu ia boleh merendahkan kolestrol dan menghindar pembekuan darah dalam badan dan membantu mengekalkan tahap kesihatan trigliserida dan kolestrol LDL.



2. Herblax/Alfalfa

HerbLax/Alfalfa berfungsi sebagai agen detox untuk membuang segala lemak, toksin dan lendir yang melekat di dinding usus. Ia dikeluarkan melalui pembuangan air besar. Ia juga dapat mengatasi masalah sembelit yang sering dihadapi bagi sesetengah orang setiap kali musim perayaan. HerbLax tidak digalakkan diambil oleh ibu yang menyusukan anak.

 


Moralnya: tak salah nak makan. Tapi jangan abaikan kesihatan diri yer..
Moh kite bako lelemak itu.. kite bako.. kite bako..!

Hubungi saya untuk tawaran menarik. Semestinya bertepatan dengan bajet anda.. Selain jadual pemakanan lengkap, anda akan dapat free konsultation juger...

FB: Syakirah Kapli 
Shaklee Independent Distributor : 956611
sms/whatsapp: 013-3353751
FB Page: Jom Sihat & Cantik Semulajadi

No comments:

Post a Comment

 
Copyright © Owner's Blog | All Rights Reserved | Design By Adam Faiz Back to Top|Dashboard