Berkongsi Cerita: Cerita Saya: Kisah di ATM Part 3

Tuesday, May 10, 2016

Cerita Saya: Kisah di ATM Part 3

Kisah di ATM Part 3

Bismillah..

Siapa yang pernah baca kisah di ATM part 2 mesti ingat macam mana hampanya saya lepas beratur panjang2 tetiba mesin ATM 'out of service' bila tiba giliran saya. Dan pakcik yg dari awal berselawat dibelakang saya tetiba dapat 'pulihkan' mesin tu.

Hari ni jadi perkara hampir sama. Di mesin ATM yang sama. Waktu ja berbeza. Hehe. Dekat2 nak masuk waktu maghrib.

Sambil beratur tu dah plan dalam minda, lepas amik duit terus pecut balik, solat maghrib kat rumah. Sempat lagi, cuma mungkin solat di penghujung waktu.

Tiba giliran saya, azan dah berkumandang dalam TV, maknanya lebih kurang 10 minit lagi masuk la maghrib kat tempat saya.

Kredit Encik Google

Macam biasa.. Tet tet tet tekan sana tekan sini, tunggu duit keluar. Rasa lamaa betul tunggu duit tak keluar2. Akhirnya "tet tet tet.." kad yang keluar, tertera di mesin ATM, harap maaf, mesin tergendala bla3.

Dah kali kedua kena kan, terdetik dalam hati ada la ni benda yang tak kena ni. Masuk kereta, tanpa fikir panjang, pusing, parking depan surau petronas, tunggu masuk waktu dan solat maghrib dulu.

Lepas tunaikan kewajipan, masuk balik ke mesin ATM sambil mulut terkumat kamit bismillah, selawat, istighfar.. Hehe..

Alhamdulillah, mesin tu dah berfungsi macam biasa. Paling best, langsung takda orang, siap boleh conquer kedua2 mesin ATM dan CDM. Tangan kiri kat ATM, tangan kanan kat mesin CDM. (nampak sangat muhongnya).. Nak bagitau takda orang! Hehe..

Alhamdulilah. Mudah sehabis mudah!

Kesimpulannya.. Dahulukan Allah, segalanya mudah. Dengan izinNya.

Saya berkongsi cerita ini kerana Allah Taala.
Moga bermanfaat untuk siapa yg membacanya.

No comments:

Post a Comment

 
Copyright © Owner's Blog | All Rights Reserved | Design By Adam Faiz Back to Top|Dashboard