Berkongsi Cerita: 3 Tips Menjadi Penyampai Rezeki

Thursday, May 12, 2016

3 Tips Menjadi Penyampai Rezeki

Bismillah.

[ 3 Tips Menjadi Penyampai Rezeki ]

Saya ada satu cerita ni.

Pagi tadi saya terbaca satu status fb tentang rezeki. Maksud status tu lebih kurang macam ni. Saya huraikan ikut kefahaman saya k.

Kita hidup ni jangan sekadar menjadi PENERIMA REZEKI. Tapi jadi la PENYAMPAI REZEKI. Maksudnya, kita dapat rezeki, kita sampaikan, kongsikan dengan orang lain. Senang cerita kita SEDEKAH.

Lagi banyak kita memberi, semakin kita 'layak' menjadi penyampai rezeki, lagi banyak Allah beri untuk kita sampaikan pada orang lain. InsyaAllah.


3-Tips menjadi penyampai rezeki.

1. Niat Lillahi Taala.

2. Dapat je, beri. Duit sifatnya sentiasa bergerak. Keluarkan, pasti yang masuk lebih banyak. InsyaAllah. Idea tabung sedekah subuh memang terbaik.

3. Sedikit demi sedikit, up kan amaunnya. Amaun yang kita rasa sayang nak beri tu adalah amaun yg lebih afdhal..

Lama2 kita akan terbiasa dan akan sentiasa up amaun tanpa rasa sayang lagi dah duit tu.
.
.
Psst.. Sebenarnya saya malas nak share tips ni. Malas nak taip panjang2. Hihi.. Tapi malam ni rasa bertanggung jawab untuk share selepas ada perkara di luar kebiasaan terjadi petang tadi yang rasanya sangat berkaitan dengan perkara yg saya tulis diatas.

Sekian sahaja perkongsian saya kerana Allah Taala.

Moga bermanfaat!

.
.
Dapatkan Ebook Formula Tarik Rezeki sekarang!

No comments:

Post a Comment

 
Copyright © Owner's Blog | All Rights Reserved | Design By Adam Faiz Back to Top|Dashboard