Berkongsi Cerita: Keberkesanan suplemen berdasarkan kajian ilmiah

Monday, May 26, 2014

Keberkesanan suplemen berdasarkan kajian ilmiah

Assalamualaikum wbt

Harini saya nak share pasal kepentingan supplemen. Kebetulan terjumpa satu artikel dan gambarajah terbaik untuk kita klasifikasikan keberkesanan sesuatu supplemen. Gambarajah ni dihasilkan dari kajian2 ilmiah dan dikelaskan mengikut bukti2 dari kajian tersebut.

Mungkin ini akan membantu rakan2 untuk memilih sesuatu supplemen dengan lebih yakin. Yang lebih menarik kebanyakan supplemen yg shaklee tawarkan berada di kategori teratas seperti omega, calcium, garlic, vitamin b, asid folic (yg terdapat dalam b complex) dan lain2. Ini bermakna ianya telah menjalani banyak kajian ilmiah dan banyak hujah telah membuktikan keberkesanannya. Jadi lepas dah kenalpasti supplemen yang anda perlukan, boleh hubungi saya untuk penerangan seterusnya okeh.

Jom kita lihat gambarajah ni bersama sedikit penerangan berkaitan..

1. Pengelasan bahan-bahan aktif ini adalah berdasarkan “evidence” kajian ilmiah dari Pubmed dan Cochrane.org, dikemaskini sehingga tahun 2012. Mereka disusun dari status “Strong” (banyak hujah sokongan berdasarkan kajian ilmiah) sehinggalah ke status “None” (tak pernah ada hujah sokongan berdasarkan kajian ilmiah).

2. Saiz bulatan merujuk kepada “populariti” dalam carian Google, lebih besar saiz bulatan bererti lebih popular.

3. Bulatan berwarna jingga – masih tak banyak kajian yang dilakukan untuk menguji kesan positif pada kesihatan manusia, namun keputusan kajian yang diperolehi menunjukkan potensi yang baik (promising).

(klik pada rajah untuk tumbesaran.. Hehe)



Anda perlukan suplemen terbaik yg 'famous' dalam ujian2 ilmiah?
HALAL
SEMULAJADI
BERKELULUSAN KKM
SELAMAT
BERKESAN (dgn izinNya)

Hubungi saya utk info + free consultation

Fb: Syakirah Kapli
Page: Jom Sihat & Cantik Semulajadi
Sms/whatsapp 013 3353751

No comments:

Post a Comment

 
Copyright © Owner's Blog | All Rights Reserved | Design By Adam Faiz Back to Top|Dashboard