Berkongsi Cerita: Eksperimen: Vitalea Multivitamin Mudah Larut Air

Saturday, May 24, 2014

Eksperimen: Vitalea Multivitamin Mudah Larut Air

Assalamualaikum semua..

Hari ni saya nak share tentang vitalea, multivitamin tertua di dunia.
Ramai orang pilih vitalea sebab ia multivitamin yang dilengkapi mineral yang diperlukan badan. Setiap tablet mengandungi 30 nutrisi harian lengkap yang di ekstrak dari sayuran dan buah, 12 vitamin dan 7 mineral penting.

UJIAN KLINIKAL membuktikan dengan pengambilan vitalea Shaklee selama setahun boleh mengurangkan risiko jatuh sakit sebanyak 65%. Vitalea telah dipilih oleh Centre For Science di AS sebagai “The Best Multivitamin” di dalam Public Interest pada tahun 2000.

Satu lagi ciri ISTIMEWA terdapat pada vitalea adalah ia vitamin yang pantas MELARUT DALAM AIR. Saya sendiri telah buat eksperimen ni di rumah. Letak vitalea dalam air dan ia melarut dengan pantas!

Masa buat sendiri tu saya takde la sediakan camera bagai, tapi ada rakan Shaklee yang dah buat eksperimen ni beserta rakaman video. Saya petik beberapa screenshot untuk tatapan pembaca sekalian ye..


Seawal minit pertama, vitale mula mengeluarkan gelembung2 udara. pada 1 minit 30 saat, sebahagian vitalea telah terurai.


Minit ke 1:49, hampir keseluruhan vitalea terurai, tapi masih menempakkan bentuk vitalea tu.


Minit kedua, keseluruhan vitalea telah terurai..



Minit ke tiga, vitalea mula larut dalam air


Minit ke empat, vitalea dah larut sepenuhnya..


Haa.. kan dah terbukti.. Vitalea sememangnya multivitamin yang mudah larut! Air yang digunakan dalam eksperimen ini adalah air mineral yang berada dalam suhu bilik.

Vitalea yang larut dengan pantas menunjukkan ianya juga larut dengan pantas dalam badan kita dan segala nutrien dapat diserap dengan cepat. Ia juga tidak membahayakan buah pinggang kita. InsyaAllah..

Anda boleh tonton video penuh eksperimen ini di sini.

Sekarang, saya sendiri dah jatuh hati dengan vitalea ni. Memang vitamin terbaik, badan rasa bertenaga je walaupun tak cukup tidur. Selain memberi tenaga segera dan berpanjangan, vitalea juga baik sebagai pelengkap nutrisi. Tak semua nutrisi kita akan dapat dari pemakanan harian. Tambahan pula memang jarang nak dapat betul2 ikut piramid makanan tu ha..

Siapa patut ambil Vitalea??

Semua orang! Dewasa lelaki mahupun wanita
Ibu hamil
Ibu menyusu
Ibu berpantang
Warga emas

Jika berminat nak dapatkan vitalea beserta konsultasi percuma boleh hubungi saya

Shaklee Independent Distributor
sms/whatsapp 013 3353751


LIKE & tinggalkan COMMENT jika artikel ini memberi input berguna :)

No comments:

Post a Comment

 
Copyright © Owner's Blog | All Rights Reserved | Design By Adam Faiz Back to Top|Dashboard