Berkongsi Cerita: "Saya nak sangat-sangat berubah kerana Allah"

Sunday, June 11, 2017

"Saya nak sangat-sangat berubah kerana Allah"

Catatan 10.6.2017

Semalam saya tak boleh tidur.

Kisahnya, ada sorang sis ni pm saya di facebook.

"Salam. Saya nak beli FTR.."

Saya pun tanya, nak sekarang ke, saya nak beri detail bayaran la. Sebab sebelum ni dah ber pm2 ngan dia, masa tu dia belum decide nak beli lagi.

Dia cakap ya, saya pun beri lah nombor akaun dan tunggu dia bank in. Kalo boleh nak setel terus sebelum tido. Masa tu dah dekat pukul 12 malam.

Dia mesej lagi.. Katanya..

--
Rasa berdebar2 sgt nk beli buku ni...
Tak pernah berdebar2 mcm ni...ketar lutut2
Nk taip pun terketar2
Blom beli dh ngis...rasa sebak sgt2
--

Sampaikan anak dia pelik & tanya, kenapa menangis. Huhu.

Akhirnya.. Dia tak dapat nak transfer duit tu melalui m2u, sebab dah jam 12 malam.

Allahu.. Aura debaran dia tu sampai kat saya. Tapi saya pura2 tenang je. Steady.. kata omputeh. :D

Saya minta dia tenang. Zikir banyak-banyak. Esok la transfer duit tu, jangan sampai tak boleh tidur pulak malam ni.

Tapi kan.. Rupa-rupanya, saya yang tak boleh tidur fikir pasal dia. Haha..

Saya terharu, gembira bercampur baur. Dia cakap, dia betul2 nak berubah jadi baik kerana Allah. Sebak pun ada time ni, saya pun banyak lagi yang perlu diperbetulkan.

Sebenarnya kat luar sana ramai lagi macam ni, hati memendam rindu nak berada dalam dakapan kasih sayang Allah. Nak kembali pada Allah.

Namun kita terlalu sibuk, mana nak cari duit, nak makan, nak bayar hutang, stress pulak harga barang naik. Stress kat tempat kerja lagi.

Bantu kami Ya Allah..

Saya kongsikan screenshot perbualan dengan sis ni.



Selepas beberapa hari saya masih terfikir-fikir pasal sis ni. Pasti ada sesuatu yang besarr Allah nak beri kat dia.

Subhanallah.


-----
Nak dapatkan FTR (Formula Tarik Rezeki)
Klik sini - Order FTR -

Atau whatsapp 019-491 7769 (Syakirah)
-----

No comments:

Post a Comment

 
Copyright © Owner's Blog | All Rights Reserved | Design By Adam Faiz Back to Top|Dashboard