Berkongsi Cerita: Kisah Sedekah Rm5 - Diganti Rm1750!

Thursday, July 20, 2017

Kisah Sedekah Rm5 - Diganti Rm1750!

Assalamualaikum sahabat pembaca blog #TipMagnetRezeki. Hari ni saya nak share satu cerita.

Masih terasa sebak di hati mengenangkan betapa Allah begitu sayang pada hambaNya. Kisah ni dikongsikan oleh salah seorang sahabat pembaca Formula Tarik Rezeki (FTR) dalam group ulangkaji kami.

Begini ceritanya ...

Saya paste terus dari whatsapp beliau & edit ejaan semula supaya mudah dibaca ya. ;)

Screenshot asal pada gambar.

---

Saya nak Share sikit...

Semalam start baca ebook, saya ajak skali suami baca, sebab sejak akhir-akhir ni kami ada sedikit masalah rumahtangga dan duit. Dalam poket saya hanya ada RM5 sahaja.

Pagi tadi pulak pengasuh bagitau susu dan pampers anak dah habis. Saya hanya senyum dan bgtau pngasuh InsyaAllah petang nanti saya beli.

Nak dijadikan cerita masa balik saya singgah bank sebab kawan minta tolong bank in duit dia..

Selalu saya la manusia paling malas nak ke bank.. Sampai depan bank ada pulak Orang minta sedekah.. Saya bagi je yang rm5 yang ada pada saya tu untuk dia..

Saya hanya cakap dalam hati tak pe ada rezeki yang lain. Duit ni rezeki buat pakcik tu.

Sejak dari pagi saya memang niatkan apa yg saya buat hari ni kerana Allah.

Lepas gi bank masuk je dalam kereta ada kawan call bgtau dia nak beli radio mva untuk cikgu-cikgunya dlm 50 unit, dan dia dah transfer rm4900 dalam akaun saya.

Macam nak menangis pun ada. Saya keluar balik ke bank dan transfer duit pada supplier saya untuk 50 unit mva tu.

Alhamdulillah tanpa disangka-sangka dengan hanya rm5 yang saya berikan pada pakcik depan bank tu Allah pulangkan pada saya RM1750 (supplier bg komisen 1 radio RM35).

Maaf semua saya cuma nak berkongsi cerita tak de niat pape. Baru 2 hari baca ebook FTR ni.. Memang betul kata orang bila kita niat kerana Allah, Allah akan bantu kita..




------

Subhanallah.. Benar janji Allah. Sedekah pasti dibalas. Yang penting jaga niat dan yakin saja padaNya.

Siapa terinspirasi dengan cerita sis ni?
Ucapkan "Subhanallah" & kongsikan dengan rakan.

- Syakirah Kapli
Skuad Elit Formula Tarik Rezeki (FTR)

P/s: Oh ya.. Beliau juga baru terima 1 lagi berita gembira. Lihat gambar.



+ + + + + + + +
Jika ada sahabat yang ingin memiliki pakej FTR boleh whatsapp saya.

019-491 7769
(Syakirah)

Atau..


+ + + + + + + +

Dapatkan Nota & Tip Rezeki Percuma!
Isikan nama & emel anda ..

Name:
Email:

No comments:

Post a Comment

 
Copyright © Owner's Blog | All Rights Reserved | Design By Adam Faiz Back to Top|Dashboard