Berkongsi Cerita: Maaf, saya tak jual perabot!

Thursday, January 15, 2015

Maaf, saya tak jual perabot!

Cerita hari ini : Maaf saya tak jual perabot

(Amaran! Kisah ini agak panjang)

Keluar rumah sejak pagi tadi, petang baru setel semua 5-6 urusan. Alhamdulillah.

Taktau la kenapa harini semua mesin atm boikot saya.

Atm 1
Elok saya sampai, guard kunci pintu.
Mungkin nak keluar/masukkan duit. Mesti lama, taknak tunggu, pergi atm lain.

Atm 2 - petrol station
Ada juga org duk godek2 mesin atm, macam rosak.

Atm 3
Patah balik ke atm 1 tadi. (Balik dari branch)
Tetiba mesin atm tu hang pulak dalam 30 saat. Lepas dah ok tu, check baki lesap rm200. (Dia dah tolak yg masa hang tadi) - hrp dapat balik duit tu nanti.

Atm 4
Punya la panjang beratuq sampai pintu. Tiba giliran, tekan2 tak dapat. No pin salah! Grrr... (Tolong widhtraw duit orang)

Atm 5
Dah dapat no pin yg betul, tekan² service unavailable pulak. (Guna meps)

Atm 6
Patah balik ke atm 1. Alhamdulillah dapat la amik duit tu.

Masa nak pos barang yang beli kat branch tadi, sambil2 beratur kat pejabat pos, check maybank2u.

Ada orang transfer duit ke akaun saya. Description: XXX FURNITURE.
Termenung kejap sambil bermonolog bila pulak aku jual perabot? (Confirm! saya jual Shaklee je, x pernah jual perabot)

Bayangkan harga perabot.. Bukan rm50 bukan rm80 bukan rm100. Bukan rm200. Hehe..

Rezeki terpijak? Haha.. Ujian ni.

Jadi, apa patut saya buat sebenarnya?

Rakan² yg kerja bank, mohon nasihat. :)

--------

Hehe. Ini status FB saya petang ni. Saja nak abadikan dalam blog ni sebagai kenangan.

No comments:

Post a Comment

 
Copyright © Owner's Blog | All Rights Reserved | Design By Adam Faiz Back to Top|Dashboard