Berkongsi Cerita: SR Vita C Shaklee - Apa Kelebihannya???

Saturday, February 22, 2014

SR Vita C Shaklee - Apa Kelebihannya???

Assalamualaikum wbt

Harini cerita tentang vitamin C pulak.
Tahukah anda vitamin c adalah vitamin utama yang diperlukan tubuh badan kita?
TAPI... tak seperti haiwan, manusia tidak dapat menghasilkan vitamin c dengan sendiri. Sebab tu la kita perlukan vitamin c sebagai makanan tambahan kita.

Dalam banyak2 vitamin c yg dijual diluar sana, saya amat sarankan Vitamin C Shaklee sebagai salah satu supplemen harian anda!!

Kenapa MESTI Vitamin C Shaklee????

Vitamin C Shaklee BUKAN vitamin sintetik

Semua suplemen jenama Shaklee adalah berasaskan bahan semulajadi. Tahukah anda bahawa Vitamin C sintetik mempunyai kesan antioksidan dan pro-oksidan dalam masa yang sama? Bermakna walaupun ia menghapuskan radikal bebas dalam tubuh, pada masa yang sama ia juga menghasilkan radikal bebas.

Vitamin C Shaklee bersifat 'Sustained Release'

Bagi setiap biji Vitamin C Shaklee (500mg) yang anda ambil, anda akan mendapat manfaatnya secara berterusan selama 5 jam. Ini adalah kerana, Vitamin C nya dilepaskan secara berkala iaitu sebanyak 100mg bagi setiap 1 jam. Bermakna anda akan mendapat manfaatnya selama 5 jam tanpa henti.

1 tablet Vitamin C Shaklee (500mg) bersamaan dengan 7 setengah biji oren!

Secara logiknya manusia tidak akan mampu untuk makan 7 setengah biji buah oren setiap hari seumur hidup tapi dengan mengamalkan sebiji vitamin C Shaklee setiap hari, anda kini mampu ;-)

Vitamin C Shaklee mempunyai bioflavonoids

Vitamin C sintetik tidak mempunyai bioflavonoids. Ianya cuma semata-mata asid askorbik sahaja. Bermakna ia tidak mampu bertindak seperti vitamin C yang sebenar. Bioflavonoids adalah pigmen tumbuhan-tumbuhan yang dijumpai banyak di dalam buah-buahan sitrus. Ia membantu dalam penyerapan vitamin C sepenuhnya dan memelihara vitamin C itu sendiri daripada oksidasi. Dan ya, Vitamin C Shaklee ada bioflavonoids ;-)

Tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna atau bahan pengawet tambahan

Semua bahan dalam Vitamin C Shaklee adalah semulajadi

Nak dapatkan Vitamin C yg TERBAIK ni??

Syakirah Kapli
Shaklee Independent Distributor
013 3353751

No comments:

Post a Comment

 
Copyright © Owner's Blog | All Rights Reserved | Design By Adam Faiz Back to Top|Dashboard